Mediálna bublina-Zuzana Čaputová

5. marca 2019, petra,

Po ostatných prieskumoch agentúr Focus a AKO som si pripomenula rok 2007 a prezidentské voľby vo Francúzsku. Tam novinári vyrobili  prezidentskú hviezdu Ségolène Royalovú, kandidátku socialistov, ktorá keby nebola pokazila poslednú debatu s protikandidátom Nicolasom Sarkozym, kandidátom UMP, možno by sa bola stala prezidentkou Francúzska. Už od roku 2006 novinári vytvárali jej popularitu, čo ani nebolo tak ťažké, pretože po mužských prezidentoch Ségolène očarila mnohých šikovnosťou, šarmom a ženskou príťažlivosťou.

Podobnosť so Zuzanou Čaputovou je čiastočná v tom, že novinári výlučne stáli na jej strane od vyhlásenia  kandidatúry a nebývalým spôsobom sa do jej kampane zapojili prieskumné agentúry, čo vo Francúzsku by si nikdy nedovolili. Bez akejkoľvek sebareflexie  agentúry Focus  a AKO  publikovali prieskumy s neskutočnými číslami, keďže išlo o prieskumy urobené v priebehu pár dní a publikované dva dni pred moratóriom na zverejňovanie prieskumov.

Zrejme aj v dôsledku tých brutálnych prieskumov v prospech Čaputovej, zrodil sa tento obrázok. Dúfam, že neporuším čiesi autorské práva, ale má neskutočne pobavil. Ten vyjadruje všetko, čo sa doteraz v prezidentských voľbách prihodilo. :-)